kattixitis -

När allting känns som värst, vill man bara ge upp allt!

Folk som har känt samma sak som jag förstår vad jag menar.
De sägs att det är egoistiskt att ta sitt liv, för man sviker sina nära och kära.
Mår man riktigt dåligt så tänker man inte så förstås, och jag tycker inte det är egoistiskt.
Man gör det man tycker känns bäst för en själv med allt här i livet. Klart man inte tänke på vad alla andra ska eller komma tycka om det. Så varför skulle det då just vara så själviskt med att ta sitt liv?

När en person tagit sitt liv tänker jag att den ville verkligen det, den kände att nu finns det inga mer alternativ.
Så varför tveka?
När du vill gå och köpa en viss sak till dig själv går du och köper den för att du vill ha den.
När du blir tillsammans med en person blir du det för att du älskar den människan så pass mycket
och vill spendera ditt liv med den. Och dessa saker gör man inte för att vara egoistisk, eller hur?
Så tänk på det, ni som säger att en som tagit sitt liv är en egoist. Det är du som säger det!

Nu är det inte alls så att jag är självmordsbenägen alls, men ibland känns allting riktigt hopplöst
och man vet inte vad man ska göra så man bara stänger in sig själv med ens egna tankar
och låser sig helt enkelt. Det går alltid över för mig som tur är. 
Jag skulle aldrig ha modet till att göra det. Hoppas det är någon av er där ute som läser detta inlägg
och förstår hur jag menar. Jag tror tvär säkert på att jag inte är ensam om dessa tankar och funderingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0